Hasznos tudnivalók az utazás előtt

Hasznos tudnivalók

 

Részvételi díj, gyermek kedvezmény, felárak, akciók Az utazás pontos részvételi díjáról, felárakról és egyéb fizetendő költségekről katalógusunkból illetve a www.unitravel.hu weboldalon is tájékozódhatnak. A meghirdetett utazási csomag első és utolsó napja az úticél eléréséhez használt utazási eszköz igénybevételének kezdő és befejező dátumát jelölik, és beleszámítanak az utazási ajánlatban megjelölt napok és éjszakák számába. A gyermek ár kizárólag 2 felnőttel egy szobában történő elhelyezés esetén érvényes, és minden esetben kötelező megadni a gyermek pontos születési dátumát, melynek helyessége az utazó/megrendelő felelősségébe tartozik.  Ennek elmulasztásából, illetve a pontatlan dátum megadásából származó többletköltség a helyszínen az Utazót terheli. A 0-2 év közötti gyermekek részvételi díja általában ingyenes, ez esetben sem a repülőjáraton, sem a transzferbuszon nem rendelkeznek külön hellyel. A csecsemők elhelyezése a szállodákban általában a szülőkkel egy ágyban történik, rácsos ágy igényüket kérjük, előre jelezzék. (esetenként térítés ellenében) Amennyiben a gyermek az utazás ideje alatt betölti a 2 évet, ez esetben már fizetnie kell a repülőjegyet, illetéket stb. A gyermekkedvezmények szállodánként eltérőek lehetnek, a korhatárt a szállodák határozzák meg, és érkezéskor ellenőrzik, erre irodánknak ráhatása nincsen. A 472/2017 Kormányrendelet 6. § (2) bekezdésében meghatározott díjemelés számítási módja, alapja igazodik minden esetben az aktuális devizaárfolyamhoz, üzemanyag árakhoz, adókhoz és illetékekhez (számítási alapok a szerződés megkötésekor: aktuálisan érvényben levő harmadik felek által kivetett adók, illeték és egyéb kötelező terhek; 1 EUR=360 HUF, 1 USD=320 HUF árfolyam; az üzemanyag (JET A-1) ára a „Barges FOB Rotterdam High” alapján meghatározott 600 USD/MT) Ezen összegek emelkedése esetén UT jogosult a arányos díjemelésre a Kormányrendelet rendelkezéseit figyelembe véve.  Az UT fenn tartja a jogot, hogy időszakosan különböző akciókat hirdessen meg, mely az előzetesen publikált ártól kedvezőbb lehet. Ezzel kapcsolatban irodánknak nem áll módjában kompenzációt nyújtani.Tájékoztatjuk róla, hogy a weboldalon helyesírási és feltöltési hibák előfordulhatnak, ezért felelősséget az UT nem vállal.

Szálláshelyek és környezetük, Ellátás Az Unitravel Utazási iroda jellemzően az egész szezonra lekötött, un. garanciális szobákkal rendelkezik. A katalógusban illetve a weboldalon található szálláshelyek kategóriába sorolása mindig az adott ország előírásainak felel meg, melyek eltérhetnek a Magyarországon megszokott normáktól. Azonos szálláskategórián belül is jelentős minőségbeli eltérések lehetnek, a szállodai szobák elosztása pedig minden esetben a szálloda hatáskörébe tartozik. Az apartmanokat hivatalosan nem kategorizálják, mindazonáltal a katalógusunkban feltüntetett besorolások irodánk személyes tapasztalatain és korrekt szakmai meggyőződésén alapulnak.
Utas kéréseket továbbítani tudunk, azonban garantálni nem. A feltüntetett szobaképek tájékoztató jellegűek, egy adott szobatípuson belül többféle berendezésű, felszereltségű és kinézetű szoba található, így nem garantáljuk, hogy a képen látható szobában történik az elhelyezés. A tengerre néző kilátást gyakran akadályozhatja a növényzet, vagy egy másik épület. A szállodákban előfordulhat időszakos áram és vízhiány.  Nemzetközi gyakorlat szerint a szobákat érkezéskor általában 14.00 órától lehet elfoglalni, és a hazautazás napján 10.00-ig szükséges elhagyni. Bizonyos esetekben, amennyiben a szabad kapacitás lehetővé teszi, késői kijelentkezés igényelhető, felár ellenében, mely az Utast terheli. Az azonos kategórián belüli szállodaváltoztatás jogát fenntartjuk. Sajnos előfordulhat, hogy a szálloda előzetes értesítés nélkül túltölti magát, ez esetben hasonló, vagy magasabb kategóriájú szállást ajánljunk fel. A legtöbb szálláson a szobai széfek térítés ellenében vehetők igénybe, azonban így is javasoljuk használatukat, hiszen a szobában hagyott értékekért a szálloda nem vállal felelősséget. Előfordulhat, hogy bizonyos szálláshelyen letétet kérnek a légkondicionáló távirányítóért, televízió távirányítóért, strandtörülközőért stb. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a mediterrán úti céloknál az élet éjszaka is élénken zajlik, így előfordulhat, hogy az egyes szórakozóhelyek, illetve programok zaja behallatszódik a szállodába. Építkezések egész évben előfordulhatnak, ezekre irodánk nincs befolyással.  Az ellátás minden szálláshely esetén eltérő lehet, az all inclusive körébe tartozó pontos ellátást valamint a szolgáltatások körét a szállodák saját hatáskörükben jogosultak meghatározni, előfordulhat, hogy bizonyos szálláshelyeken az adagokat a séfek tálalják, vagy, hogy az italokat műanyag poharakban szolgálják fel (jellemzően a balesetek elkerülése végett). Kérjük, érkezéskor mindig tájékozódjanak a recepción, hogy az all inclusive ellátásba mely szolgáltatások tartoznak bele, és melyekért kell fizetni. A bárok és éttermek nyitva tartását szintén a szálloda határozza meg. Az all inclusive csomag tartalmát a szállodák általában a recepció környékén illetve a szobákban is feltűntetik. Az előzetesen adott információkat a szállodák saját hatáskörükben bármikor megváltoztathatják. Amennyiben bizonyos ellátást pl. a repülőjárat késése miatt nem vesznek igénybe, ennek díját nem áll módunkban visszatéríteni. A mediterrán országok étkezési szokásai eltérnek az itthonitól, jóval több zöldséget, és kevesebb húst fogyasztanak. Előfordulhat, hogy egyes szállodákban bizonyos ételekért pluszban fizetni kell. Büfé jellegű étkezésnél főleg a főszezonban előfordulhat, hogy az evőeszközökre, tányérokra várni kell, vagy elő és utószezonban a büféétkezés helyett menüt szolgálnak fel, illetve bizonyos szolgáltatások nem, vagy időszakosan működnek.  (csúszda, animációs programok stb)

Strand, tengerpart A mediterrán üdülőterületeken homokos, kavicsos, sziklás strandok is előfordulhatnak, a tengerpartok túlnyomó része nyilvános, ahol a napágyakért és napernyőkért fizetni kell, kivéve, ha a szállodai leírásban mást említ. Előfordulhat, hogy az erős hullámzás különböző tengeri növényeket, medúzákat, esetleg törmeléket, egyéb hulladékot sodor a partra.  A szállodai napágyak és napernyők korlátozottan állnak rendelkezésre, mely nem minden esetben azonos a szálláshely férőhelyeinek számával. A szállodák bizonyos esetekben kizárólag letét ellenében biztosítanak strandtörülközőt, olykor kötelező mosatási költséget is kérnek. A medencék vizet higiéniai okokból olykor cserélik, fertőtlenítik, így előfordulhat, hogy ezen időszak alatt nem használhatóak. A szállodai csúszdák valamint a belső medencék nem folyamatosan működnek, kérjük, érdeklődjön a hotelben!

Katalógus, fényképek, hotel távolságok A katalógus, valamint a weboldal fényképei tájékoztató jellegűek, így előfordulhat, hogy berendezésben, stílusban Utasaink más szobában kerülnek elhelyezésre. A távolságok becsült értékek, általában légvonalban értendőek, ezen információkat minden esetben a szálláshelytől kapjuk, esetleges eltérések esetén irodánk felelősséget nem vállal, ugyanakkor igyekszünk minden esetben megközelítőleg pontos információt adni.

Repülőjáratok A foglaláskor tájékoztatjuk Önöket a repülőjárat tervezett menetrendjéről, melyet a weboldalunkon, illetve a részvételi jegyen is feltüntetünk. Foglaláskor tájékoztatjuk Utasainkat az aktuális menetrendről, változás esetén értesítjük Önt közvetlenül, vagy az utazásközvetítő irodán keresztül. Kérjük Utasainkat, hogy mindig a megadott gépindulás előtt legalább 2 órával érkezzenek a repülőtérre! Menetrendváltozás, járattörlés, útvonalváltozás, közbenső leszállás miatt a légitársaságot terheli felelősség, ebből eredő változásokért irodánk nem vállal felelősséget. Az Utasok biztonsága mindig előnyt élvez a menetrend betartásával szemben. Csak repülőjegyet foglaló Utasainkat kérjük legalább 2 nappal indulás előtt tájékozódjon az esetleges menetrendváltozásról!

Poggyász és csomaginformációk Repülőjáratainkon a kézipoggyász méretét és súlyát minden esetben a járatot üzemeltető légitársaság feltételei alapján adjuk meg. A Smartwings járatokon a kézipoggyász max. 8 kg, a feladott poggyász max 23 kg súlyú lehet. A Wizzair járatokon a megengedett poggyászok súlyáról és méretéről pontos információt a légitársaság honlapja ad https://wizzair.com/hu-hu/informaciok-es-szolgaltatasok/utazasi-informaciok/poggyasz#/. Az adott járatra vonatkozó poggyász keretet az utazás előtt kézhez kapott utas tájékoztatóban is megadjuk. Kérjük, mindig vegyék figyelembe a légitársaságok által meghatározott csomagokra előírt szabályokat valamint az EU által előírt biztonsági szabályokat. A szigorúbb biztonsági szabályozások korlátozzák a repülőterek ellenőrző pontjain átvihető folyadékok, krémek, zselék mennyiségét. A folyadékok kizárólag egyenként, maximum 100 ml-es kiszerelésben szállíthatóak, ezen tárolókat egy maximum 1 l űrtartalmú átlátszó újrazárható műanyag zacskóba kell helyezni. A vámmentes területen (Duty free) vásárolt folyadékok, krémek, felvihetőek a fedélzetre. Előfordulhat, hogy a biztonsági személyzet a cipők, csizmák levételére szólít fel, a kabátokat, öveket, fém ékszereket minden esetben le kell venni. Javasoljuk, hogy minden folyadékot, éles tárgyat a feladott poggyászban szállítsanak!

Helyi asszisztencia, Transzfer, Fakultatív programok A repülőtéren a helyszíni magyar nyelvű asszisztenciát ellátó kolléga várja Utasainkat (eltérő esetben bizonyos úti céljainknál angol nyelvű asszisztencia, vagy sofőr). A képviselő nem mindig tud nemzetközi hívást indítani, így legtöbb esetben sms-ben (vagy egyéb telefononos üzenetküldő programon keresztül) tartja a kapcsolatot az Utasokkal. A helyi képviselő nem minden esetben tudja az Utasokat elkísérni a transzferbuszon, valamint a recepcióig kísérni sem. Alkalmanként előfordulhat, hogy helyi sajátosságok, útviszonyok stb. miatt a transzferbuszok nem tudják megközelíteni közvetlenül a szállodát, szálláshelyet, így lehetséges, hogy a bejáratot gyalogosan kell megközelíteni. A transzferbusz csak annyira tudja megközelíteni a hotel recepcióját, amennyire ez fizikailag és ésszerűen lehetséges. A transzferbuszon hagyott csomagokért irodánk nem vállal felelősséget. A transzferidő a szállás és repülőtér közötti távolság függvénye. A visszautazásról, a transzferbusz érkezéséről tájékoztatják Önöket, illetve bizonyos esetekben a hotelekben kifüggesztett információs tábláról erről maguk is tájékozódhatnak. Ha fontos ügyben járnak el, előfordulhat, hogy a helyszíni asszisztenciát ellátó kolléga késhet az információs óráról, ez esetben kérjük türelmüket.  A fakultatív programokra a helyszínen, helyi képviselőinknél lehet jelentkezni, a kirándulások elindulása mindig létszámhoz kötött. Előfordulhat, hogy egyes esetekben a kirándulások során az előzetesen meghirdetett program módosul, vagy bizonyos látványosságok nem, vagy csak korlátozottan tekinthetőek meg. Ez a részvételi díjat nem befolyásolja. Befizetés előtt kérjük, mindig érdeklődjön a helyszíni asszisztenciát ellátó kollégánál a lemondási feltételekről, illetve a részletekről.

Panaszok, segítség Panaszukat, észrevételüket azonnal, még a helyszínen jelezni kell a helyszíni asszisztenciát ellátó kollégának, ennek hiányában az utazási irodának, ahol az utazást lefoglalták. Kollégánk sokszor a leggyorsabban és leghatékonyabban a helyszínen tudja megoldani a felmerült problémát. A helyben nem orvosolható panaszok esetén jegyzőkönyv felvétele szükséges, mely a hazautazást követő panaszkezelés alapja. A konkrét panaszról, kifogásról kérjük, hogy a helyszínen minden esetben vegyenek fel jegyzőkönyvet, amit a helyi képviselőnkkel, ennek hiányában a szálláshely képviselőjével írassanak alá, majd juttassák el irodánknak, segítve ezzel a további ügyintézést.

Utazási okmányok: vízum Az Európai Uniós tagállamok esetén a beutazáshoz érvényes új típusú magyar személyazonosító igazolvány, vagy érvényes útlevél szükséges. Nem magyar állampolgárok vízumkötelezettségével kapcsolatban javasoljuk, hogy forduljanak az illetékes nagykövetséghez, konzulátushoz. A be- és kiutazási feltételek be nem tartása és az ebből eredő problémák az Utazót terhelik. A foglalás során fontos, hogy mindig az érvényes úti okmányban szereplő (mellyel az utazás történik) pontos nevet adják meg. Néhány szállodában érkezéskor elkérik az úti okmányt, ezért javasoljuk egy fénymásolat készítését még az utazás előtt.
A legtöbb országban előírás, hogy az úti okmány a hazautazás dátumát követő 6 hónapig érvényes legyen. Az úti célként választott országra vonatkozó be- és kiutazási szabályokról, előírásokról, tanácsokról a Konzuli Szolgálat honlapján tájékozódhatnak: https://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasi-tanacs

Idegenforgalmi adók Görögország: 2018.01.01-től idegenforgalmi adót vezet be, mely az Utazó által előre a helyszínen fizetendő. Mértéke szálláskategóriától függően 0.5 - 5 EUR/szoba/éj. (5*-os hotel kategória esetén 4 EUR/szoba/éj, 4*-os hotel kategória esetén 3 EUR/szoba/éj, 3*-os hotel kategória esetén 1.5 EUR/szoba/éj, 1* 2* és apartman kategória 0.5 EUR/szoba/éj.  Spanyolország: 2-3* hotel esetén 1 EUR/fő/éj, 4-5* hotel esetén 2 EUR/fő/éj fizetendő a szállodába érkezéskor a helyszínen. Mallorcán az idegenforgalmi adó mértéke eltér a többi régióban alkalmazott adó mértékétől (5* hotel 4 EUR/fő/éj, 3-4* hotel 3 EUR/fő/éj, 2* hotel és apartmanok 2 EUR/fő/éj, hostel 1 EUR/fő/éj), Olaszország: szinte valamennyi városban és üdülőterületen idegenforgalmi adót kell fizetni. Mértéke apartmanokban 0,75-1,5 EUR/fő/éj, szállodákban kategóriától függően 1-3 EUR/fő/éj, melyet a helyszínen kell fizetni. Az aktuális idegenforgalmi adók s mértékük megtalálhatóak a www.unitravel.hu weboldalon.

Csapvíz, vízellátás, egyéb A mediterrán térség országaiban nem javasoljuk a csapvíz fogyasztását! A száraz éghajlatra való tekintettel a vízellátás időnként akadozhat. A meleg vizet általában napkollektorok biztosítják, ezért előfordulhatnak olyan időszakok, amikor a meleg víz hőfoka ingadozik. A mediterrán országokban előfordulhatnak szúnyogok, rovarok, így szúnyogriasztó és egyéb rovarok elleni szerek csomagolását javasoljuk. Rovarok előfordulhatnak a szobákban, étteremben is, ez nem a higiénia hiányát jelenti. A szálláshelyek közvetlen környezetében előfordulhatnak építkezések, útlezárások, stb, ezen tényre sem a szálláshely, sem irodánk nem rendelkezik befolyással.

Egészségügy, éghajlat A mediterrán országokba történő utazáshoz nincs kötelező védőoltás, azonban a megváltozott klíma, az étrend megviselheti a szervezetet, így készüljenek megfelelő gyógyszerekkel, valamint teljes körű betegség baleset és poggyászbiztosítás megkötését javasoljuk. Mielőtt orvost hívnak, feltétlen hívják fel biztosítójukat, hogy hova forduljanak segítségért. Az utazás előtt javasolt illetve kötelező védőoltásokról pontos tájékoztatást az https://oltokozpont.hu/hu oldalon találnak. Adott országra vonatkozó egyéb adatok a www.unitravel.huoldalon olvashatóak.

Mozgásában korlátozottak utazása Kérjük, hogy már érdeklődéskor, de legkésőbb a foglaláskor jelezzék, ha mozgáskorlátozottak számára keresnek nyaralást, és már akkor tájékozódjanak a szállodákról. Az egyes országok szabályozásai esetenként ebben is eltérhetnek az itthon megszokottól. Irodánk kínál olyan szállodákat, melyek fel vannak készülve mozgáskorlátozott utasok fogadására, és rendelkeznek mozgáskorlátozottak számára kialakított speciális szobákkal.  Felhívjunk utasaink figyelmét, hogy mozgáskorlátozottak számára külön, speciális transzfer szükséges, melyet Irodánk tud biztosítani, felár ellenében.

Adatvédelem A foglalás során bekért adatokat az Adatvédelmi Szabályzat alapján kezeljük, és információt harmadik félnek, még hozzátartozó családtagnak sem adunk ki. Adatvédelmi Tájékoztató elérhető a www.unitravel.hu oldalon.

A fenti tudnivalók az Általános Szerződési Feltételek elválaszthatatlan részét képezik.